Azami(yüklü) ağırlığı 2 Ton'a kadar olan VAN tipi araçlarda iki araç üreticisi(FIAT VE RENAULT) sadece bu araçların BİNEK versiyonlarını satışa sürmektedir. (Ruhsatlarında KAMYONET yazmayan)
FIAT grubunda aynı aracın Panoroma versiyonu BİNEK tiptir. Üreticiler TİCARİ versiyonlarında bir sürü değişik donanım seçeneği sunarken, BİNEK versiyonlarında sadece bir donanım sunulmaktadır.
Bu araçlar da Ticari olmadığı için satış ücretleri %37 daha (ÖTV'den gelen fark) pahalı olmaktadır.
Kaba bir hesapla aynı aracın Ticari versiyonu 28.000TL iken, Binek versiyonu yaklaşık 38.000TL'ye gelmektedir.
Doğal olarak bu durumda bu yüksek rakam satış ilgilileri tarafından müşteri eğer özel bir bilinçle BİNEK aracı sormuyor ise, hiç bahse konu edilmemektedir.
Çünkü Binek versiyonlarının fiyatı söylense muhtemelen müşteri yüksek ücret sebebi ile rakibe gidip ucuz olan Ticari versiyona yöneleceğinden, satıcılar bu farkı müşteriye hiç açmamaktadır.
Dolayısıyla burada Müşteri bilinçsiz bir şekilde, uyarılmadan, 5 koltuğa bakıp binek aldığını sanarken, bir anda bir KAMYONET sahibi olmaktadır.
Bu bir aldatmacadır.
Araç üreticileri her ne kadar TİCARİ ve BİNEK versiyonların donanımları farklı dese de bunun araç güvenliği bakımından önemli bir farkı bulunmamaktadır.
İşin özüne dönülürse, aynı aracın Binek versiyonu ŞEHİRLER ARASI BÖLÜNMEMİŞ YOLDA 90km/s ile gidebilirken TİCARİ(KAMYONET) 80km/s ile, BÖLÜNMÜŞ YOLDA ise BİNEK 110km/s ile gidebilirken, TİCARİ(KAMYONET) 85km/s ile azami hız yapabilmekte, OTOYOL'da ise BİNEK 120km/s azami hıza sahipken TİCARİ(KAMYONET) 95km/s azami hıza sahip olabilmektedir.
Aracının BİNEK olduğunu sanan ve Ruhsatında kamyonet yazan tüketici, es kaza OTOYOLDA 124km/s ile gitse(120+10(tolerans)=130km/s yasal limittir) kendisine tanınan 95km/s yasal hızı %30'dan fazla(123,5km/s) aşacağı için DUBLE ceza yemek durumunda kalmaktadır.
DUBLE cezanın anlamı ise 2011 rakamı ile 290TL'dır.
Bu sırf Ruhsattaki tanımdan kaynaklanan, BİNEK için yasal, TİCARİ(KAMYONET) için DUBLE ceza gerektiren bir durumdur.
Bunu Trafik Yetkilileri ve bu tür araç kullanıp ceza yemiş bir çok vatandaş bilmektedir. İlgiler Mevzuat böyle demekten öteye giden başka bir açıklama yapmamaktadırlar.
Bunun mantıkla açıklanabilecek hiçbir tarafı yoktur.
NOT: Üreticinin biri geçmişte bunu hesapta sanki farklı güvenlik özellikleri var gibi açıklamaya çalışmış olsa da, esasında bunun kıymeti harbiyesinin olmadığı teknik kişilerce kolayca anlaşılabilir.
Bazı üreticiler ise bu TİCARİ araçları sanki AİLE arabası(Binek) gibi sunmakta ve tüketiciyi kandırmaktadırlar.
İşi Ticaret olmayan bir sürü tüketici ise sanki Ticaret ile uğraşıyor ve mal nakli yapıyor gibi TİCARİ araç sahibi olmaktadırlar.
Bu bir kandırmacadır. Tüketici aldatılmaktadır.
Araçların Hız Limitini aracın hangi amaç için kullanıldığı değil, aracın güvenli duruşu hangi mesafede yapabildiği, azami ağırlığı gibi faktörler belirler.
Bu ÖTV indirimi eğer TİCARET ile uğraşanlara tanınan bir hak ise araç ruhsatı çıkarılırken vatandaşın ne işle uğraştığı araştırılmalıdır.
Yok bu ÖTV indirimi bu araç grubunda yapılacak ise, sadece TİCARET ile uğraşan ve mal taşıyan kişilere değil, bu aracı BİNEK olarak da kullanacak herkese uygulanmalıdır.
Ya da satış esnasında TİCARİ araç alanlara bunun KAMYONET sınıfında ruhsatlandırılacağı açıkça anlatılmalıdır.
BİNEK araç aldığını sanan ve sonunda TİCARİ(KAMYONET) alan tüketici, hız sınırları dışında ayrıca şu ilave ayrımcılığa uğramaktadır.
1. Feribot Geçiş Ücretleri Bineğe göre %50-%100 daha fazla olabilmektedir.
2. Resmi Otopark alanları(Örneğin Havaalanı Otoparkı gibi) farklı tarife(%50-%100 daha fazla ) ile gene yüksek ücret ödeme yapmak zorunda kalmaktadırlar.
3. Ticari araçlar Araç vizesi Binekler olduğu gibi 2 yılda bir değil, her yıl olduğundan ayrıca bir zahmet ve ayrıca bir masraf ile karşılaşmaktadırlar.
Bu haksız uygulamanın bir an önce sona ermesi dileğimizle.
Trafikte radar ile Hız kontrol uygulamalarının ne kadarı gerçekten Trafik Güvenliği, ne kadarı Devlet'e kaynak yaratmak amacı ile kullanılıyor?
9 Ocak 2011 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
5 yorum:
bu haksız uygulamaya maruz kalmış biri olarak radar cezası ödemekten bıktım 77 model her tarafı dökülen araclar yanımdan 100-110 km süratle gecerken ben her turlu güvenlık donanımlı(ABS-ASR-Vb.)aracımla 85 km.yi aşamamaktayım.Bu nasıl bir kanundur bu nasıl bir haksızlıktır anlayamıyorum.Anlayan varsa izah etsin lütfen
bu haksız uygulamaya maruz kalmış biri olarak bende radar cezası ödemekten bıktım 77 model her tarafı dökülen araclar yanımdan 100-110 km süratle gecerken ben her turlu güvenlık donanımlı(ABS-SR-Vb.)aracımla 85 km.yi aşamamaktayım.Bu nasıl bir kanundur bu nasıl bir haksızlıktır anlayamıyorum. Anlayan varsa banada izah etsin lütfen
Radar cezası konusunda haklısınız ama siz o raçları alırken kamyonet diye almadınızmı.Kamyoneti binek araba olarak görerek kendimizi kandırıyoruz radar dan ceza yiyince uyanıyoruz.
bu tamamen haksızlık hakkım haram olsun bunu düzeltmezlerse.2010 mdel fiat fiorina kamyonet geçiyor 5 koltuklu ve her yıl muayne yine vergisi 400 tl yazık günah allah kat kat sorsun ve haram olsun ne olur bu yanlışlığı düzeltin sayın yetkililerrrrrrrrrrrrrrr...
Ticari amaçlı kullanılmayan.binek amaçlı kullanılan 5 kişilik araçlara ticari araç cezaları verilmesini hiç mantıklı bulmuyorum.Gerekli düzenlemenin bir an önce yapılmasını talep ve arzu etmekyim. Ahmet Koşkan
Yorum Gönder