Trafikte radar ile Hız kontrol uygulamalarının ne kadarı gerçekten Trafik Güvenliği, ne kadarı Devlet'e kaynak yaratmak amacı ile kullanılıyor?

4 Ocak 2010 Pazartesi

Bir Radar Tuzağı ve Çifte Standart Hikayesi

5 Ekim 2008 tarihinde Şeker Bayramı dönüşünde, İzmir Aydın Otobanın İzmir çıkışında tuzak kurmuş olan Otoban Trafik Polisi ekipleri, ruhsatında 'arazi aracı' yazan ve benimle yaklaşık aynı hızda(135km/s) seyreden bir arkadaşıma ait araca, binek araca ve M1G sınıfı araçlara tanınan hız limitine göre bir misli ceza kesmişken, benim aracıma 127km/s hız için duble ceza kesildi. Oysa Arazi aracının ruhsatında M1G diye bir husus belirtilmemekte ve sadece Arazi aracı yazmakta idi. Yani Otoyolda Arazi Araçlarına tanınan resmi hız limiti 80+8km/s, Kamyonetlere tanınan ise 90+9km/s iken.

İşin burası maalesef resmen bir işgüzarlıktır. Bayram dönüşü yolun doluluğunu anlatmanın imkanı yok. Tıklım tıklım. Cezai işleme konu olan araç sayısı inanılmayacak kadar fazla idi. En az 100, muhtemelen 300-500 araç cezai işleme maruz kaldı. (Bir Bilgi Edinme başvurusu ile durum resmen netleşir.)



Sorsan niye böyle bir tuzak kuruldu diye, muhtemel cevap hazır:


Şikayet vardı..!


Peki şikayet vardı ise, neden çifte standart uyguladınız? 

Öyle bir uygulama ki, sıradan bir ekibin bu tür bir durumla başa çıkması mümkün değil. Normal bir ekipte kaç kişinin görev yapacağı belli. Ama ne tesadüf ise en az 5-6, bilemediniz 10 Trafik polisi görev almış. Burada o kadar belli ki bunun önceden planlanan bir eylem olduğu. Gelin de şimdi, Radar uygulaması ile Trafik Güvenliği için çalışıldığını anlatın. Ne mümkün..!



Arazi araçlarına aynı ve daha yüksek hızlarda giderken ve Ruhsatlarında M1G sınıfı yazmazken, neden binek araç muamelesi yaptınız da, PANELVAN tipindeki binek(5koltuklu-yandan camlı olanlar) araçlara ruhsatlarında Kamyonet yazdığı için mi? aynı işlemi yapmadınız.


Sanırım koskoca bir,


''Hiiiçç..!'' cevabı alacağız.


Sonra gelelim de bu ülkede çoğu garibanın söylediği, ''Onlar kalantor, devletin gücü anca bize yetiyor'', söyleminden başka bir sonuç çıksın. 


Madem şikayet var, niye Trafiğin hızını düşürmek için tedbir almıyorsunuz da, hesapta Güvenli ulaşım adına sadece ceza keser görünüyorsunuz.


Şikayet bu kadar önemli ise ben de bu tür Tuzak kurmalardan ve bunu çare gibi gösterilmesinden şikayetçiyim. 127km/s ile giderken Trafiğin akış hızına ayak uydurduğumuz hiç düşünülmüyor mu?


Sağımdan solumdan 130-160km/s ile araçlar giderken, biz PANELVAN tipi-beş koltuklu yanları cam olan araç kullananların iki misli tarife ile cezalandırması mı? sorunu çözecek..! 

Hesapta Bayram dönüşü Otoyollar bedava..!


Evet hakikaten bedava.


Tamı tamına, 237TL kadar bedava. :)

Hiç yorum yok:

İzleyiciler