Trafikte radar ile Hız kontrol uygulamalarının ne kadarı gerçekten Trafik Güvenliği, ne kadarı Devlet'e kaynak yaratmak amacı ile kullanılıyor?

6 Şubat 2010 Cumartesi

Araç üreticileri ne diyor? RENAULT

Renault firmasının Lokal satış ağlarından Renault Mais'in izmir satış mağazasını arıyorum, ve M1 sınıfı Renault Kangoo satın almak istediğimi belirtiyor ve soruyorum bu sınıfta bir Kangoo modeliniz var mı?(Hani Ruhsatında Kamyonet yazmayacak şekilde)

Cevap maalesef bu araçların hepsinde Kamyonet olarak Ruhsatlarına işlendiği ve tip'in N1şeklinde yazdığı oluyor.

Bununla da yetinmeyip Renault'un İstanbul Merkezini arıyorum ve Teknik Belge ile ilgili biriminden bir yetkili ile görüşüyor, bu araçların Hız Limitleri sebebi ile Mağduriyet yaşadığımızı belirtip, başka bir seçenek olup olmadığımı soruyorum.

Bana Renault Kangoo Klasik serisinde ''kcteef' kodlu bir Kango araçlarının bu sınıfa girdiğini söylüyorlar.

Güya bu aracın azami ağırlığı 1600 kg olduğu için bu sınıfa uygun olduğunu, diğer modellerin 2000kg'a kadar olması sebebi ile bu Hız Limitlerinin doğru olduğu şeklinde açıklama yapıyorlar.

Koskoca İzmir Renault Mais bile bunu bilmezken, İstanbul'daki yetkili bunu(Bu araçların bu hız limitlerine sahip Kamyonet) vatandaş bilerek alıyor demez mi? Vatandaş ise ÖTV sebebi ile cazip olanı, yani Ticari diye geçen %10'luk ÖTV'ye sahip olanı, diğer normal binek olup da %37'lik ÖTV'ye sahip olana tercih ederken, güya bilinçli tercih yapıyormuş..!

Oysa bir sürü tanıdığım var, sonradan bunun farkına varan. Ya biz rüya görüyoruz ya da birileri bizi feci şekilde aldatıyor.

Sonra bu araçla ilgili bilgi almak için önce bir internet araması yapıyorum ve google da ''KCTEEF KANGOO'' yazıyorum ve aratıyorum. Gel de, bul bulabilirsen.Yurtdışından bir iki link çıkıyor.

Bulamıyorum. Sonra da gidip Renault'un web sayfasından tekrar bu sınıf araçlarının olup olmadığını soran bir yazı yazıyorum ve bekliyorum, bekliyorum, bekliyorum...!

Gelirse yayınlayacağım tabii..!

İnanılır gibi değil. Ne muamma ise..!


Devlet ise Arazi araçlarına(JEEP benzeri) ayrıcalık yapıp Yönetmelik değişikliği ile işi çözerken, konu Ticari diye anılan bu Van Tipi araçlar olunca develer uzun atlama dünya rekoru kırıyor ama hendeği aşamıyor.

Sırada diğer Araç Üreticilerinin durumunu yoklamak var ve bunu önümüzdeki günlerde yayınlayacağım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yorumunuza katılıyorum insanları bu ülkede bile bile kandırıyorlar.Benimde bir kango aracım var.Almadan önce kangoyu binek araç zannediyordum.Ancak ertesi günü ruhsat çıkınca bir de baktım KAPALI KASA KAMYONET yazıyordu.Bu kelimeler ne anlama geliyor?Sonra anladım birkere 190km göstergesinde kadran var fakat sen 90km yi geçemezsin diye 1.yasağı koyuyorlar.ikncisi her yıl muayene ye aracınızı sokmak durumundasınız bu da ayrı bir dert.Vergileri düşündüğünüz zaman insan hepten çileden çıkıyor...
Bu işin ticarisi micarisi yok bu işin insanları tavuk gibi yolma ve kandırma gerçeği var...

İzleyiciler