Trafikte radar ile Hız kontrol uygulamalarının ne kadarı gerçekten Trafik Güvenliği, ne kadarı Devlet'e kaynak yaratmak amacı ile kullanılıyor?

6 Şubat 2010 Cumartesi

Anket Sonuçları 5 Şubat 2010 ve Yorumu


Yorumumuz ise şöyledir:


Esasında çağdaş bir ülkede Devlet'in hızı denetlemesi ve uymayanlara ceza uygulaması kadar normal bir şey yoktur. Burası önemli ve doğrudur. Ancak bugün için Anketörlerin de oylarındaki tablo ortaya çıkarsa buna ceza kesmek değil, gelir toplamak denir. Bunun balansını bu işi yapanların oluşturması gerekmektedir.

Kesilecek cezaların ise Devletin genel giderlerini finanse edecek bir seçenek yerine, Trafik Güvenliğini  ve ulaşımın hızını arttıracak, eğitim, yol yapımları, yolların kalitesinin arttırılması gibi amaçlara hizmet etmesi gerekmektedir.

İşte işin bu kısmında belli kesimlerin sağmal inek gibi görülmesi ve ayrımcılık  ve haksızlık yapılıp sağılması kabul edilebilir değildir. 

Çünkü bu yollarda uzun zaman geçirenler denetimlerin Maliye kökenli talimatlar ile yapıldığını gayet iyi bilmektedirler.

Genelde bilhassa azami ağırlığı 2Tona kadar olan Van Tipi araç kullanan ve yaşamının büyük bir kesmini işi gereği yollarda geçiren kişiler bu anlamda mağdur edilmektedir.  Araçları satın alırken sağlanan ÖTV farkından kaynaklanan avantajları, ki bu mülk sahibini ilgilendirir, bu araçları kullanan çoğunlukla Şoför olan kişilerin bir ceza gibi çekmesi kabul edilemez.

Geçmişte Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonuna yapmış olduğumuz başvuruya Türkiyedeki bu anlamda tek sivil toplum örgütü ilgililerinin kayıtsız kalması ise maalesef anlaşılabilir değildir. Bakınız bu konudaki girişimimize ve sonucuna..!

Bu araçlar çoğunlukla boş iken binek araç hızlarında yol aldığında 270TL cezalar kesilmekte bunun ne hakla ne de Hukukla alakası bulunmamaktadır.

Oysa burada bu kadar cimri takılanlar, mevzuu JEEP formatındaki Arazi araçları olunca nasıl da bir yönetmelik değişikliği ile basitçe halledebiliyorlar, inanılır gibi değil. Gel de bu memlekette adalet olduğuna hükmet..!

Buyrun bakın, JEEP formatındaki Arazi Araçları nasıl da M1G sınıfı olarak adlandırılarak sınıf atlatılıyor ve Hız Limitlerinde ayrıcalık yapılıyor:



"ARAÇ CİNSİ

YERLEŞİM YERİ

YERLEŞİM YERİ

OTOYOLDA


İÇİNDE

DIŞINDA

Otomobil, M1,M1G

50

90

120

1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar
    M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
4.6. Birleşik isimlendirme
   “G” sembolü, “M” sembolü veya “N” sembolü ile birleşik kullanılmalıdır. Örneğin arazi tipi kullanıma uygun N1 sınıfı bir araç N1G olarak belirtilir.

Bunu reva gören anlayışa bu ülkede Asgari ücretin ne kadar olduğunu sormak, unutanlara ise hatırlatmak gerekir...!

Saygılarımızla

Hiç yorum yok:

İzleyiciler