1) Radar dedektörünün ülkemizde kullanılması kesinlikle yasak. Bu cihazla yakalanmanız durumunda hem trafik para cezası yersiniz hem de mahkeme tarafından 4 ile 6 ay arasında hafif hapis cezasıyla cezalandırılırsınız, cezanız paraya çevrilir, cihazınıza mahkeme kararıyla el konulur. Mahkumiyet aldığınız içinde sicilinize aldığınız ceza işlenir. (Devlet memurları özellikle dikkat)
2) Hız radarlarıyla ilgili olarak yurtdışında 2 tip cihaz satılır. Birincisi radar dedektörü ki, bu cihaz radar sinyallerini içindeki işlemcisi, yazılımı ve teknolojisine bağlı olarak belirli bir mesafeden sürücüyü uyarmaya yarar. Ucuz radar dedektörleri genel olarak hiçbir işe yaramaz, ya radarı gördüğü halde hiç sinyal vermez, ya radarla burun buruna geldiğinizde sinyal verir yada size devamlı yanlış ikaz vererek strese girmenize neden olur.
Yurt dışında satılan bir diğer cihazsa "radar jammer" denen cihazdır. Bu aletin iki çeşidi vardır. Birincisi radardan gelen sinyali emerek radara geri yansımasını önler ve radarın sizin hızınızı tespit etmesini engeller. Bu cihazın adı "pasif jammer"'dır. Tam bir aldatmaca hikayesidir ve hiçbir işe yaramaz. 2000 yılının başında çıkmıştır ve şu anda satışı da, çeşidi de çok azdır. Diğer bir jammer çeşidi ise "aktif jammer"'dır ve bu cihaz hiçbir ülkede ve hiçbir yerde ulu orta satılmaz ve kullanılması tüm dünyada kesinlikle yasaktır. Bu cihaz adından da anlaşılacağı üzere aktif bir cihazdır ve çalıştırıldığı zaman radarın gönderdiği sinyalle aynı frekansta karıştırıcı sinyal yayarak radarın sizi tespit etmesini imkansız hale getirir.
3) Polis otosundaki radar cihazında temel olarak sinyal şiddeti ve hız sınırı ayarları vardır. Yani radarın başındaki polis memuru radarın ne kadar mesafeden tespit yapmasını istiyorsa ona göre cihazı ayarlar. Ayrıca hız sınırı bilgisini de girerek radarın önünden geçen her aracın hızını göstermesini engelleyebilir. Örneğin radara hız sınırını 90 girer ve eğer karşıdan gelen araç 90'ın altındaysa radar hiçbir bilgi vermez.
4) Elinizdeki radar dedektörünün tespit mesafesi bulunduğunuz yol şartları, radar cihazının sinyal şiddeti, dedektörünüzün kalitesi ve sizin dedektörü monte ettiğiniz yerle doğrudan alakalıdır. Virajlı yollarda dedektörün tespit mesafesi epeyce düşer.
5) Ülkemizde kullanılan radar frekansı ki buraya dikkat edin "Ka" bandıdır. Bu bant şu an için gerçekten kaliteli dedektörler tarafından doğru ve yeterli mesafeden tespit edilebiliyor.
6) Türkiye'de (ve genel olarak tüm dünyada kullanılan) Ka bandının frekans genişliği 26.5 - 40 Ghz arasındadır ve bu bandın bazı arkadaşların söylediği (diğer tabiriyle palavra attığı şekilde) gibi Oto teybindeki bilmem ne tuşuyla yada cep telefonuyla tespit edilmesi mümkün DEĞİLDİR. Hiçbir oto teybinin tuner dediğimiz alıcı devresi veya hiçbir cep telefonun alıcaı ve verici devresi bu frekans bandını desteklemez.
7) Gelelim radar dedektörlerinin tespit edilip edilemediğine. Bu konu için bazı arkadaşlar yine mantıklarını çalıştırmış ve radar dedektörünün sinyal yayan bir cihaz olmaması nedeniyle (ki doğrudur evet sinyal yaymaz), uzaktan herhangi bir cihaz vasıtasıyla tespit edilmesinin mümkün olamayacağı yönünde genel bir kanaat oluşturmuş ki bu tamamen YANLIŞTIR! Radar cihazlarının özelliklerini incelerseniz "VG-2 Safe" diye bir özellik görürsünüz bu radar cihazının polisin kullandığı dedektör tespit cihazıyla yakalanıp yakalanmayacağını gösterir. Birçok dedektör markası ve modeli cihazının yakalanamayacağını belirtse de, bu VG-2 cihazlarıda sürekli geliştiği için (genel olarak yeni bir yazılım yüklemek yani firmware güncellemek yeterli oluyor) gerçekten istisna bazı cihazlar hariç hemen hepsini polis tarafından tespit edilmesi mümkün.
Lütfen şu linkteki video'yu izleyiniz ve dedektörün nasıl tespit edildiğini görünüz.
8) Şu sıralar yurtdışında GPS'li radar dedektörleri satılıyor. Türkiye'de kullanmak için bunlardan almanıza hiç GEREK YOK! Bu dedektörlerde Amerika'daki radar kameralarının yerleri yüklenmiştir ve siz bir kameraya yaklaştığınızda dedektör sizi güvenli bir mesafeden radar sinyalini tespit etmesine gerek olmadan uyarır. Sadece sabit radar kameraları için ve radarın bulunduğu noktanın koordinatlarının radar cihazının içine yüklenmiş olduğu durumlarda işe yarayan bir özelliktir.
9) Radar tespit cihazları iki tip olarak üretiliyor.
Birinci tip seyyar olan ve çakmak girişinden aldığı elektrikle çalışan modeller ki en yaygın olarak kullanılanı budur sürücülerin %90'dan fazlası bu tipi tercih ettiği için üretim adetlerinin fazla olmasından dolayı fiyatları da uygundur.
İkinci tipse araca monte edilen sabit tip dedektörler. Bu tip dedektörler genel olark iki parçadan oluşur birincisi iç ünite ikincisiyse anten tertibatını barındıran dış ünitedir. Bu cihazlar radar dedektörünün kullanımının yasak olduğu ülkeler gözetilerek üretilmiştir ve satış adetleri düşüktür. Bu nedenle fiyatlarıda çok yüksektir. Seyyar dedektörlerden fazla bir artıları da yoktur.
http://forum.donanimhaber.com 'dan alıntıdır.
Orijinal yazı için tıklayın..!
Trafikte radar ile Hız kontrol uygulamalarının ne kadarı gerçekten Trafik Güvenliği, ne kadarı Devlet'e kaynak yaratmak amacı ile kullanılıyor?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder