Trafikte radar ile Hız kontrol uygulamalarının ne kadarı gerçekten Trafik Güvenliği, ne kadarı Devlet'e kaynak yaratmak amacı ile kullanılıyor?

9 Ocak 2010 Cumartesi

Örnekler(İngiltere) ortada, Sanayi Bakanlığı Araç Sınıflandırma sistemi ortada. Daha ne bekleniyor..!

Değerli Blog takipçileri,

Sanırım bu kadar yazıdan sonra bir özet geçilmesi gerekiyor.

İngiltere örneğinde(Muhafakarlıkları, tutuculukları ile ünlü(!)),  Azami ağırlıkları (Yolcu+Yük+Araç toplamı) 2Ton'u geçmeyen VAN tipi araçlar Hız Limitleri bakımından binek muamelesi görüyor.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği-II'ne göre bu araçlar şu tanıma giriyor(girmesi gerekiyor ve Ruhsata bu şekilde yazılması gerekiyor):


1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar

M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.
Peki o zaman binek olarak alınmış araçlara kime sorarak, şu aşağıdaki N1 tanımı yapılıyor ve Ruhsat'a Kamyonet ve N1 sınıfı yazılıyor..!:

2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.

N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.

İş sadece bu mevzuata göre bile düzenleme yapılması gerekiyor ise, bu VAN tipi araçların Binek modelleri M1 sınıfı olmak zorunda.

İngiltere örneğine bakarsak, Toplam Ağırlığı(Yolcu+Yük+Araç toplamı) 2Ton'u geçmeyen yük taşıyanlar bile bu sınıfa girmeli..!

Hadi diyelim ki, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı N sınıfı için ''azami kütlesi 2Ton'' diye bir sınıf oluşturmamış, ki bu diğer ülke örnekleri dikkate alınıca büyük bir eksiklik, ne diye bu VAN tipi araçları Kamyonet, N1 Sınıfı diye tanımlıyoruz?

Sonra da sen kamyonetsin, gel buraya Şehirlerarası yolda 89km/s yaptın, öde bir misli hız limiti aşım cezası, 105km/s yaptın öde iki ''2'' misli ceza.


Bu millet şamar oğlanı mı, yoksa babasının darphanesi mi var?



Maksat üzüm yemek mi? Yoksa iyi gelir getiren bir iş kolu mu? bulundu..!


Neymiş, Trafik Güvenliği imiş,


Mış,


Muş,


Müş..!

2 yorum:

cemal dedi ki...

evet arkadasım bende opel combi 1.3 city plus var gecen 102 km ile ceza yedim arkamdan caddy yedi butun hususu araclar 110-120 gectiler toros bile ve bu bana cok koydu arabada her bi guvenlik var 85 km hız limiti torosta hiçbişi yok 110-120 km hız limiti cok komik ya zafiradan ne farkı var tourandan ne farkı var yada vbir cok jipten anlamak mumkundeil

Adsız dedi ki...

aynen katılıyorum, bundan önceki aracım transporter cityvan şehirler arası bölünmüş yollar için 85 km/s miş 114 le radardan geçip ardına ceza gelince öğrendim.
40 yolcu taşıyan otobüsün bile 90 km/s tam bir saçmalık..
Şuanki aracım bipper bundada trafik memurlarının hoşgörüsüne kalıyoruz ama nerdeee adam ne açık bulsamda ceza yassam derdinde..

İzleyiciler